navigateupback to top
access_timeClosed Now
VERIFIED SELLER
ACCESSIBLE
SECURITY
AGE
ATM

San Francisco Dispensary - The Apothecarium - SOMA

Announcement

Visit https://apothecarium.com/soma#somahome for more information.

About Us

The Apothecarium SOMA is a San Francisco Recreational Marijuana Dispensary

 

The Apothecarium SOMA is proud to offer recreational marijuana products to San Francisco cannabis users 21+. The dispensary strives to keep a full stock of the industry’s most popular marijuana products and carries a board selection of strains that are batch-tested to assure San Francisco canna customers of quality and potency.

 

The Apothecarium team operates in full compliance with California Proposition 64. Marijuana users with questions can speak to a knowledgeable budtender in-person, by phone or email.

 

Menu

The Apothecarium stocks the shelves with designer cannabis products that have been verified by Weedmaps vendors to ensure authenticity and potency. San Francisco adult-use customers can smoke on top-shelf strains grown by Canndescent and Flow Kana among many others. The menu of extracts features more than 30 Weedmaps Verified vape cartridges by AbsoluteXtracts, Pax, and Bloom Farms. The dispensary also offers cannabis-infused chocolates, tinctures, and capsules in THC and CBD as well as Papa and Barkley topicals and strain-specific prerolls.

 

All products are batch-tested for purity and consistency.

 

The Apothecarium- SOMA offers online ordering and accepts cash and debit as forms of payment. San Francisco canna consumers will find an ATM located on site.

 

Deals

The Apothecarium updates their website, Facebook, Twitter, Instagram, and Weedmaps page with new deals and events like Patient Appreciation Day, vendor days, and educational events.

 

Service Locations

San Francisco adult-use marijuana customers will find The Apothecarium- SOMA located on Howard and First Street by Temple Nightclub and Eagle Club Indoor Golf. The dispensary offers street parking outside the storefront or paid parking is available in the lot across the street and welcomes recreational marijuana customers in San Francisco, Lower Pacific Heights, Japantown, Union Square, and Anza Vista. The Apothecarium also caters to canna customers in Oakland, Haight-Ashbury, Treasure Island, and Daly City.



Sunday
11:00am -  5:00pm
Monday
10:00am -  8:00pm
Tuesday
10:00am -  8:00pm
Wednesday
10:00am -  8:00pm
Thursday
10:00am -  8:00pm
Friday
10:00am -  8:00pm
Saturday
11:00am -  5:00pm
Address
527 Howard St
San Francisco, CA, 94105
Member Since
October 12th, 2017

State License

Adult-Use Retail
A10-18-0000132-TEMP
Medical Retail
M10-17-0000062-TEMP

Our Reviews

Add My Review

CarlsSpackler
5.0
navigatedown
5.0
Overall
The Apothecarium - SOMA

HAIL CESEAR!!

This place got some negative reviews and it brought their star rating down and that’s really unfortunate and stupid. This store is great. Great service, products, decor, and management. CESEAR was our bud tender and he was knowledgeable, friendly, and caring. Great, great, great place. If you live and die by star ratings and reviews (that’s unfortunate) do yourself a favor and check out the negative reviews and see how the management was all over it. If you feel that wronged by a business, talk to the management face to face instead of leaving a bad review. This is a great business with great people.

BoSF
5.0
navigatedown
5.0
Overall
The Apothecarium - SOMA

Great Staff and Great Selection

I really wanted to check this place out mostly because I hear great things about The Apothecarium and I live in the neighborhood so this is the closest Apothecarium to me. I also thought that bad reviews seemed a little strange, more like people with bad attitudes or personal problems rather than real complaints. Meanwhile the good reviews sounded like a chill clean spot with great staff. Sign me up for that. Wow, great service and by far the best dispensary experience I have ever had. I was shocked at the variety of flowers for such a small dispensary and everyone was so nice. I’m definitely coming back! Oh yeah they gave me 5 dollars off my first purchase and the reward program is basically 5% cash back.

pemami
2.2
navigatedown
3.0
Bud Quality
3.0
Price
1.0
Staff
1.0
Atmosphere
3.0
Accessibility
The Apothecarium - SOMA

The worst check in process

They have the worst check in process

The Apothecarium - SOMA
The Apothecarium - SOMA
10 days ago

Hi pemami, Thanks for the review. We've recently changed our on-boarding process for new members to make it faster and simpler. All you need to come in and purchase is a valid US government issued ID or a foreign passport. If you have any questions or concerns about our check-in process for returning members I'd love to talk about it and field any feedback. You can reach me at peter@apothecarium.com. I hope to hear from you and I really hope you come in again soon.

tragus
5.0
navigatedown
5.0
Staff
5.0
Atmosphere
5.0
Bud Quality
5.0
Accessibility
5.0
Price
The Apothecarium - SOMA

such a blessing

awesome apothecarium! rewards program is cool too now! believe me!

macduff
4.6
navigatedown
5.0
Atmosphere
3.0
Price
5.0
Staff
5.0
Accessibility
5.0
Bud Quality
The Apothecarium - SOMA

solid option in Soma

nice staff, decent selection, rewards program

Badlique
5.0
navigatedown
5.0
Accessibility
5.0
Bud Quality
5.0
Staff
5.0
Atmosphere
5.0
Price
The Apothecarium - SOMA

Great Selection and Staff

So nice to have a dispensary downtown by work. Good selection of flower and concentrates. You can use your atm card and they refund the atm fee for you.

bluestreak27
2.6
navigatedown
5.0
Accessibility
1.0
Atmosphere
3.0
Bud Quality
1.0
Staff
3.0
Price
The Apothecarium - SOMA

Rudest staff ever

The rudest bud tenders I’ve ever experienced. This place is very disappointing.

The Apothecarium - SOMA
The Apothecarium - SOMA
3 months ago

Hello bluestreak27, thanks for posting. I’m sorry you had a disappointing experience. Please reach out to me personally so I can follow up with the staff who served you. We want you to have a good experience at our dispensary. My email is peter@apothecarium.com - I hope you’ll give us another chance to meet your expectations.

Professor_X_
1.0
navigatedown
1.0
Atmosphere
1.0
Price
1.0
Bud Quality
1.0
Staff
1.0
Accessibility
The Apothecarium - SOMA

Was good

1 person thought this review was helpful

Igzactly 420 was my go to. It was the perfect dispensary. I went to the new spot after months of not going (I was an every day customer). Disappointing. Staff was nice but not very knowledgeable. The selection was more limited than Igzactly. Not more vape lounge. I mainly went to see if they kept any of the old staff but didn’t. I only bought a gram and it was dry and didn’t smell. At $14 a gram you could at least push quality. No free first time gift. The bud tender even made a back handed comment about the people that used to come here for the lounge. This place is garbage. You couldn’t pay me to shop there again.

The Apothecarium - SOMA
The Apothecarium - SOMA
3 months ago

Hello Professor_X_, thank you for your review. Some of the changes affecting dispensaries in the new year change how we can reward members. We can no longer give free gifts, although we do extend $5 discounts to new members. Also the new taxes enforced on cultivators and manufacturers has unfortunately increased prices, but I assure you we strive to maintain an inventory of quality, fresh products. Please reach out to me personally so I can follow up with you and the staff that made any unfavorable comments. My email is peter@apothecarium.com - I hope you’ll give us another chance to meet your expectations.

Ladybugs415
2.6
navigatedown
3.0
Staff
2.0
Price
3.0
Accessibility
3.0
Bud Quality
2.0
Atmosphere
The Apothecarium - SOMA

Shady billing

1 person thought this review was helpful

Staff is nice but beware using your debit card. I was charged $3 more than my receipt states and then an extra separate $2 charge also hit my account. Prices are already high, I didn’t need to kick down an extra $5.

The Apothecarium - SOMA
The Apothecarium - SOMA
3 months ago

Hi Ladybugs415, thanks for posting. Sorry you had a disappointing experience.The way we process debit transactions can be confusing. My apologies if our staffer didn’t explain it correctly. Here’s how it should work: Our ATM carries a $2.75 charge -- but we then deduct $2.75 from your receipt, so we cover that fee for you. Your bank may also charge an additional fee for using an out-of-network ATM. Unfortunately this is the only system available to us to process card transactions. I’d be happy to go over your order with you 1 on 1 to make sure everything is in order. My email is peter@apothecarium.com I’d like to get this sorted out for you. I hope you’ll give us another try.

tithos
2.2
navigatedown
2.0
Atmosphere
2.0
Price
2.0
Staff
2.0
Accessibility
3.0
Bud Quality
The Apothecarium - SOMA

Ok dispensary

1 person thought this review was helpful

Expensive and seriously small prerolls. Weak loyalty program

The Apothecarium - SOMA
The Apothecarium - SOMA
3 months ago

Hi Tithos, thanks for posting. Just FYI, we’ve recently dropped prices for several of our products, including flowers from State Flower Cannabis. We’ve also added some new features to our loyalty program. I hope you’ll give us another try. If you have any further questions or concerns you can reach out to me at peter@apothecarium.com

Cannabis Deals

Weed Pics

Weed Videos

Get The App.

iOS
Android