navigateupback to top
access_timeOpen Now  9:00am - 10:00pm
VERIFIED SELLER
ACCESSIBLE
SECURITY
PHOTOS
AGE
CREDIT CARDS
ATM

Sherman Oaks Dispensary - The Higher Path

First-Time Patients

FTP Gift: THP Gear! $1 Joint!

Second Time Patient Gift: 50% OFF the flower gram or edible of your choice! (Limit $20, Limit 1 per person)

No FTPS after 9:45pm!

Announcement

All prices listed on our menu are pre-tax except for the 15% State Excise Tax which IS included. Adult Use Taxes include 10% Local Tax & 9.5% Sales Tax! (Medical patients will save some on tax--ask your cannabis consultant for details!)

 

About Us

Licensed Medical (18+) & Adult Use Recreational (21+) Dispensary! Open 9am-10pm daily!

**VOTED BEST DISPENSARY IN LA 2016 BY LA WEEKLY** THP Deals: $99 Oz Special, 3 for $10 joints & $25 budlet 1/8ths out the door at advertised price! (Tax included) ATM on site! Free parking in rear and on Hazeltine Ave!

We have medicines for all budgets! We moved from San Francisco to LA and we brought our Northern California hospitality with us. Tons of fire and boutique strains! We also specialize in CBD flowers and products. Daily specials and coupons! We comply with all local and state laws--we pay our taxes and support the community. We offer many discounts and specials for our patients, including: ⋆ 10% Senior Discount ⋆ 10% Veteran Discount ⋆ 10% Disabled Discount ⋆ 10% Student Discount ATM available inside THP collective!

Exit Bags are required for all items that aren't in child-proof packaging--we will provide one with your order for $1. You may bring back your Exit Bag to reuse on future visits to avoid the $1 charge!

**VENDORS**

https://www.thehigherpath.com/vendors.html

Flower Line: 818-318-7795

Sunday
9:00am -  10:00pm
Monday
9:00am -  10:00pm
Tuesday
9:00am -  10:00pm
Wednesday
9:00am -  10:00pm
Thursday
9:00am -  10:00pm
Friday
9:00am -  10:00pm
Saturday
9:00am -  10:00pm
Address
14080 Ventura Blvd
Sherman Oaks, California, 91423
Member Since
September 9th, 2013

State License

Adult-Use Retail
A10-18-0000166-TEMP
Medical Retail
M10-18-0000209-TEMP

Our Reviews

Add My Review

wowiamhere
1.0
navigatedown
1.0
Overall
The Higher Path

TERRIBLE EXPERIENCE.

TERRIBLE EXPERIENCE. Thet do not want to admit what happened. They do not want to FIX IT. They are running around making excuses because they are afraid and dont want to face up to things. These people run a shady business. They selectively apply the MMIC tax on the patients they choose based on whether they like them or not. They also stole from me by making me pay more tham what my receipt stated. The sales agent created an atmosphere by way of combativeness that ended in me being demanded more money than the receipt stated. Management hung up on me and the owner wont live up to what happened. He was very cowardly in the way he didnt want to admit what had happened eventho ugh he has footage. TOTAL SHADY PLACE. THEY STOLE FROM ME. The owned does NOT want to admit that 1. the GM hung up on me. 2. his employee mistreated me and selectively did not applied the mmic tax eventhough i alerted him to the fact that my tax was NOT correct. 3. He got mad and demanded more money that the receipt stated. THESE PEOPLE WILL STEAL FROM YOU. BEWARE

mariojoelsanchez@gmail.com
5.0
navigatedown
5.0
Accessibility
5.0
Bud Quality
5.0
Atmosphere
5.0
Price
5.0
Staff
The Higher Path

Mario

very good atencio in good staf thanks

Boomer_14
5.0
navigatedown
5.0
Staff
5.0
Atmosphere
5.0
Bud Quality
5.0
Accessibility
5.0
Price
The Higher Path

One of the best dispensaries in LA

I absolutely love this place! The staff is amazing and always super friendly. There is a huge selection to choose from and you always know that you are getting high quality products. There are always several security guards, which is reassuring. I highly recommend this dispensary. You guys are doing an awesome job at THP. Keep it up!

themaxican93
5.0
navigatedown
5.0
Price
5.0
Bud Quality
5.0
Atmosphere
5.0
Staff
5.0
Accessibility
The Higher Path

Best in LA

This is by far my favorite dispensary in Los Angeles. The budtenders are very knowledgeable, the bud is always fresh, and I love how easy and quick it is to swing by and pick up some bud. A must-visit for any cannabis enthusiast!

Justink8996
5.0
navigatedown
5.0
Price
5.0
Atmosphere
5.0
Bud Quality
5.0
Accessibility
5.0
Staff
The Higher Path

Big Fan

I’ve been coming to HP for the last three months. If Jordan is working I usually ask for him. At this point he knows what I’m looking for

420killer420
1.8
navigatedown
3.0
Atmosphere
1.0
Staff
3.0
Accessibility
1.0
Bud Quality
1.0
Price
The Higher Path

Bullshit

Quality is very shit and prices very high, patents doesn’t give a shit you have permit there, they acting like they are top notch , first fix you bud quality, won’t recommend this shop, this is my second visit and I done with this bullshit

The Higher Path
The Higher Path
about 2 months ago

So sorry to hear that you weren't satisfied with the quality of the flower you purchased from us, 420killer420--would you be able to tell us which strain you picked up so that we can let our buyer know? We appreciate you taking the time to provide us with feedback so that we can improve :) Again, our apologies, but this is not a consistent with the other 1000 reviews.

420INKA
5.0
navigatedown
5.0
Atmosphere
5.0
Price
5.0
Staff
5.0
Accessibility
5.0
Bud Quality
The Higher Path

Best spot in town

Atmosphere and customer service is always really helpful and attentive & I really enjoy their selection of indicas ! Just down the street from my house I’m going to try and come here more often ! Store is really clean and never too crowded 💪

Amsannazzaro
1.2
navigatedown
2.0
Atmosphere
1.0
Bud Quality
1.0
Accessibility
1.0
Staff
1.0
Price
The Higher Path

Overpriced and Overdone

Used to come here. Will not return. Customer service has gone severely downhill. They have mismatched prices... there menu outside the door says one thing and you get in and it's 5 to 10 more... And I'm not talking about tax, that's just a basic price discrepancy , in addition to the tax. Which they tried to tax me as non medical even though I am and have been and been in there system as such. They've always been overpriced, but now they are just to full of themselves.

The Higher Path
The Higher Path
2 months ago

Hey Amsannazzaro! Thanks for taking the time to give us your feedback! In regards to the pricing, we do try to keep the paper menus in the lobby up to date, but you can always check our menu here on Weedmaps or on our website at https://www.thehigherpath.com/menu.html for the most accurate pricing on all of our products including flower :) We apologize for the issue with tax--medical patients do have to pay some tax, but you'll save 5% on Local Tax with an MMJ recommendation and a total of 14.5% (5% on Local Tax and 9.5% on Sales Tax) if you have an MMIC from the county. You can always ask your budtender to make sure that your file has the most up to date version of your recommendation so that we can ensure that you get the correct tax discount--when your MMJ rec expires in our system your profile will change to recreational until your new MMJ rec has been added with the proper expiration date. We definitely understand your frustration over the prices, but as a legal shop we are required to pay taxes and overall wholesale prices have increased since 2018 began--a lot of other shops are able to offer lower prices, but that's because they aren't legal and they aren't paying their taxes. We're truly sorry that you didn't have a wonderful experience with us and we'd love to offer you the option of getting a $5 joint for $1 on your next visit if you'd like to give us another try--just show this response to a manager and they'll get you taken care of! If you have specific complaints about the customer service you received, please feel free to email us at info@thehigherpath.com so that we can speak to the employee you worked with and make sure that the issue doesn't continue :) We hope you're having a wonderful start to you week! -The Higher Path Staff

erupt8229
5.0
navigatedown
5.0
Price
5.0
Atmosphere
5.0
Bud Quality
5.0
Accessibility
5.0
Staff
The Higher Path

this place is awesome

I always have a great experience whenever I come to the higher path, great trees, great staff. and decent prices,

The Higher Path
The Higher Path
2 months ago

Thanks for the love, erupt8229! We're so glad to hear that you always enjoy your time at The Higher Path :D We promise to keep our shelves stocked with amazing products and to continue to provide you with phenomenal service so that you keep coming back to see us! Hope you're having a fantastic start to your week and we look forward to seeing you again soon! -The Higher Path Staff

Yeskano
5.0
navigatedown
5.0
Price
5.0
Staff
5.0
Atmosphere
5.0
Bud Quality
5.0
Accessibility
The Higher Path

? Moo

Don't go to this dispensary weed is always dry they lie about ads on weed map , workers have a bad attitude rude . Came hear and got a bad attitude just because I was asking questions about the bud never received any special that was listed on weed maps ask about it and got nothing but Excuses DON't GO THERE ARE BeTTER SHOPS !!!!!!!!!

The Higher Path
The Higher Path
2 months ago

Hey Yeskano! We'd like to clarify a few things for you: (1) We aren't lying on our Weedmaps ads--it clearly says in our FTP section "FTP Gift: THP Gear! $1 Joint! Second Time Patient Gift: 50% OFF the flower gram or edible of your choice! (Limit $20, Limit 1 per person) No FTPS after 9:45pm!" Due to the new laws, we are legally not allowed to give away free products that contain cannabis. On page 46 of MCRSA under the section § 5178. Customer Samples it states "(a) A licensed dispensary shall not provide free samples of medical cannabis goods to any person." You can read the entirety of MCRSA here: http://bcc.ca.gov/law_regs/mcrsa_ptor.pdf You were provided with your $1 joint and the free THP papers that were described in our FTP section, so we really don't appreciate the implication that we're lying especially when you received exactly what was advertised. (2) Our staff tried several times to answer your questions, but you didn't like their answers and became aggressive. As a result, you were asked to leave since you were making other customers and staff uncomfortable. We hope that this clarifies the issues you presented in your review--if you have questions about our policies or would like to speak to a manager about your frustrations, please send us an email at info@thehigherpath.com and we'll be happy to address your concerns :) -The Higher Path Staff

Cannabis Deals

First-Time Patients

FTP Gift: THP Gear! $1 Joint!

Second Time Patient Gift: 50% OFF the flower gram or edible of your choice! (Limit $20, Limit 1 per person)

No FTPS after 9:45pm!

Weed Pics

3795198 la weekly best dispensary 6
3323451 thehigherpathstorefront
4004433 pkrkviwh
4004180 img 8569
4004428 ucba logo white background
4004402 img 8886
4004397 img 8889
4004389 img 8895
4004378 img 8910
4004368 img 8870

All Photos

Weed Videos

The Higher Path Tour
How To Get Your MMJ Recommendation
The Fault In Our Gateway Theory
How Much Should I...?
Smoke Breaks: Makin' Music
Higher Path Boxing
Puff Puff Past: The Beatles and Cannabis
Higher Learning: Rosin Pressing

Get The App.

iOS
Android