Check Out The New Marijuana.com

101 NORTH

Medical Dispensaries / Vallejo   (97,447 hits)
40 Tennessee stVallejo , Ca94590
707-980-7937
Su
Mo
Tu
We
Th
Fr
Sa
WeedMenu updated2015-03-04 01:27:35 UTC

Reviews

Sort By
4.3Avg. Rating
1.4
Overall Rating
1.0
Price
3.0
Bud Quality
1.0
Atmosphere
1.0
Staff
1.0
Accessibility

Sketchy Lot, Creepy Guy

I like 101 North, but sometimes i have a bad time there. Lately its been getting weird. The parking lot is not very secure, so when i went back to my car there was a group of people loitering and harassing patrons, I think they were drunk, maybe homeless. I thought i was gonna get mugged or robbed, and no security anywhere. not safe!
Also, there is a real creepy guy that lingers around the property. Not sure if he works there but i saw him doing gay sex in his truck while in the parking lot. parking lot had muggers, homeless, drunk people, and gay sex in a old burgundy truck. This place is getting real creepy. . . . .

Official Dispensary Response

101 NORTH DOES NOT HAVE A PARKING LOT AND DOES NOT ENCOURAGE PARKING IN THE ALLEY. PLEASE PARK ON STREET.
Dear members,
Since taking the #1 Weedmaps account spot, 101 North has been under attack. Vallejo has become incredibly competitive, with many club scheming and plotting to be the next Harborside (we don’t really want that kind of business or pressure) or one of the few they believe the City will limit itself to. Please understand that while both positive and negative reviews are welcome, we thought we would take this opportunity to make the following statement;
101 North will NOT participate in attacking websites, club bashing or other negative actions to gain your membership. We also will not PAD our account with fake reviews or PAY you for your reviews. We are here to serve our members and educate.
That being said, we would like to offer honest weedmaps clients a free education on how to spot a fake review:
1. If the person claims to go to many clubs and to be on a tour of clubs, yet creates an account and only reviews ONE club and NEGATIVLY, its probably a fake review.
2. If the reviewer has a 1 day old account and only reviews 1 place OR goes the exact opposite and reviews 11 clubs all on 1 day, its probably a fake review.
3. If the reviewer talks about drama and not product, its probably a fake review.
4. If the reviewer talks about quality when all the product is lab tested, its probably a fake review.
5. If the reviewer talks obsessively about a persons sex or sexuality, its probably a fake review.
6. If the CLUB has only been open a short time, but has a mathematically impossible amount of reviews compared to other clubs open much longer..even if good, its probably a fake review.
7. If the CLUB has recently made changes or an announcement which is then followed by a flurry of negative reviews, its probably a fake review.
While there are several other ways to spot fake reviews, its really always best to visit and judge for yourself.
Vallejo has many collectives and dispensaries. From the opulent to the very small. Some you can medicate in, some you cant. Prices vary but everyone has flower and concentrates in just about every price range. Everyone has something slightly different to offer and offers it in different ways. We hope that those who hide behind computers and obsess on rumors and gossip, will find other objects to obsess on. Like the homeless or the fact America euthanizes 30,000 dogs a day and adopts one. Outside of that...many blessings to the weedmaps community..come in and see for yourself!
POT PINATA IS BACK FOR 4/20!

1.2
Overall Rating
1.0
Price
2.0
Bud Quality
1.0
Atmosphere
1.0
Staff
1.0
Accessibility

The Cause for Reform

Good morning, and god bless Vallejo!!
According to the Vallejo Times-Herald, only 11 of the 26 dispensaries operating within the city were maintaining an active tax certificate.
Take it from me, 101 North is the number one violator of pre-set city regulations. This "Drug Den" is not in compliance and is not one of the V11.
Take it from me -
This club has provided Vallejo with a perfect example of why clubs are getting shut down;
An eye sore on the community, a nuisance to the area. Poorly up kept property.
and they never paid their taxes.
Good Day, God Bless, and Thank you!!

Official Dispensary Response

Dear sir,
You are not the Mayor of Vallejo, however in claiming to be are guilty of a felony. You IP address will be tracked and the Mayors office has already been informed.
Dear members,
Since taking the #1 Weedmaps account spot, 101 North has been under attack. Vallejo has become incredibly competitive, with many club scheming and plotting to be the next Harborside (we don’t really want that kind of business or pressure) or one of the few they believe the City will limit itself to. Please understand that while both positive and negative reviews are welcome, we thought we would take this opportunity to make the following statement;
101 North will NOT participate in attacking websites, club bashing or other negative actions to gain your membership. We also will not PAD our account with fake reviews or PAY you for your reviews. We are here to serve our members and educate.
That being said, we would like to offer honest weedmaps clients a free education on how to spot a fake review:
1. If the person claims to go to many clubs and to be on a tour of clubs, yet creates an account and only reviews ONE club and NEGATIVLY, its probably a fake review.
2. If the reviewer has a 1 day old account and only reviews 1 place OR goes the exact opposite and reviews 11 clubs all on 1 day, its probably a fake review.
3. If the reviewer talks about drama and not product, its probably a fake review.
4. If the reviewer talks about quality when all the product is lab tested, its probably a fake review.
5. If the reviewer talks obsessively about a persons sex or sexuality, its probably a fake review.
6. If the CLUB has only been open a short time, but has a mathematically impossible amount of reviews compared to other clubs open much longer..even if good, its probably a fake review.
7. If the CLUB has recently made changes or an announcement which is then followed by a flurry of negative reviews, its probably a fake review.
While there are several other ways to spot fake reviews, its really always best to visit and judge for yourself.
Vallejo has many collectives and dispensaries. From the opulent to the very small. Some you can medicate in, some you cant. Prices vary but everyone has flower and concentrates in just about every price range. Everyone has something slightly different to offer and offers it in different ways. We hope that those who hide behind computers and obsess on rumors and gossip, will find other objects to obsess on. Like the homeless or the fact America euthanizes 30,000 dogs a day and adopts one. Outside of that...many blessings to the weedmaps community..come in and see for yourself!
POT PINATA IS BACK FOR 4/20!

1.0
Overall Rating
1.0
Bud Quality
1.0
Atmosphere
1.0
Staff
1.0
Accessibility
1.0
Price

Turned away

2 peoplethought this review was helpful!

In the middle of filling out new patient info, I was informed by the front desk woman that she could not help me because she hadn't been able to "get ahold of the doctor that signed my recommendation in the previous weeks". She basically claimed she didn't trust him and for that reason she said she "couldn't help me" and that some other dispensary might be able to.

She never even bothered to verify my patient number or try to call the place where I got my rec ( I've gotten my rec from this place for the past three years and never had problems with the legitimacy of my card). I felt the least she could do was see if my patient ID was valid, which it is. I ended up having to go to another dispensary, two in fact, all of whom had no problem validating my patient information quickly and politely. I can understand if she made the effort and still felt my information was lacking but she didn't even try; Then, validated herself by saying she'd seen people come in with recs from my same doctor with different signatures therefore she wasn't going to check me in.

In any case, I will not be recommending this place to anyone, especially for them to be potentially turned away over a feeling.
The security guard was nice though.

Official Dispensary Response

Dear Lilly,
According to California State Guidelines, we must make personal contact with every doctor at least once, make sure that they know that their license is being used to write medical marijuana recommendations, make sure they are still ALIVE and that you are a patient. Once personal contact has been made, we can verify that doctors recommendations online (which is technically outside of the guidelines but is general practice in all collectives). So far 101 North has caught several identity thieves, forgeries and the like from people who would take your money and give you a fake recommendation. It sounds like you may have a Dr. Ragland recommendation as he is the most commonly turned away (cant get ahold of him, patients say they skype with him only seeing his forehead, or if they see him in person they all give differing descriptions of his looks, age and race, his signature differs from clinic to clinic). While it is not YOUR fault the Doctor will not follow guidelines, it is also not OUR fault. The Doctor himself put himself on our Bad Doctor list. You should not be angry with US but the people who took your money and had no intention of following thru with a Doctor verification. You will also find that we are not the only collective that does not accept his recommendation. We encourage you to take your rec back to where you obtained it, request that the doctor FINALLY make contact with us OR request a new rec with a verified doctor (all other doctors in the originating office had no problem making contact....just THIS DOCTOR). In short, we dont WANT to turn people away, during open membership wef want to welcome everyone, so your anger is misplaced. We hope that you return with a new recommendation OR perhaps could be the person to get this DR to call us back...Have a blessed day! 101 North

5.0
Overall Rating
5.0
Price
5.0
Bud Quality
5.0
Atmosphere
5.0
Staff
5.0
Accessibility

Never disappointed. 101 North is #1

101 has always lived up to my standards and im sure many others as well. I have always been treated with compassion and professionalism on every visit and I have been a member for years. I respect the founder for staying committed to keeping the doors open through these trying legal issues. thank you 101 you guys are rockstars. Durell and December are awesome on the counter excercising great customer service. I appreciate you all. Embrace your haters.

Official Dispensary Response

Dear Canna,
Thank you very much for your honest review! We hope to continue to live up to your expectations. Please join us tomorrow for FREE FOOD FRIDAY! 101 North Staff

1.6
Overall Rating
1.0
Price
1.0
Accessibility
3.0
Staff
1.0
Atmosphere
2.0
Bud Quality

Smelled Bad Inside and Out

2 peoplethought this review was helpful!

I came to Vallejo from Napa, I've only been to like 5 other places in town. Usually the clubs I go to are in SF, bay area. I was really impressed with the number of clubs in Vallejo and how professional they are. Then I walked in to this club. casual? yes, too casual. The whole place was not very nice looking (inside and outside) and there was a funny smell in there. And not Marijuana. Like the sewer backed up or hot garbage/old trash. Not pleasant. I am sensitive to environmental impurities and had to go. Dusty, Dirty, and poorly maintained. Plus a really bad smell in there. Took a mandatory tour/time waste and left asap.

Official Dispensary Response

Dear members,
Since taking the #1 Weedmaps account spot, 101 North has been under attack. Vallejo has become incredibly competitive, with many club scheming and plotting to be the next Harborside (we don’t really want that kind of business or pressure) or one of the few they believe the City will limit itself to. Please understand that while both positive and negative reviews are welcome, we thought we would take this opportunity to make the following statement;
101 North will NOT participate in attacking websites, club bashing or other negative actions to gain your membership. We also will not PAD our account with fake reviews or PAY you for your reviews. We are here to serve our members and educate.
That being said, we would like to offer honest weedmaps clients a free education on how to spot a fake review:
1. If the person claims to go to many clubs and to be on a tour of clubs, yet creates an account and only reviews ONE club and NEGATIVLY, its probably a fake review.
2. If the reviewer has a 1 day old account and only reviews 1 place OR goes the exact opposite and reviews 11 clubs all on 1 day, its probably a fake review.
3. If the reviewer talks about drama and not product, its probably a fake review.
4. If the reviewer talks about quality when all the product is lab tested, its probably a fake review.
5. If the reviewer talks obsessively about a persons sex or sexuality, its probably a fake review.
6. If the CLUB has only been open a short time, but has a mathematically impossible amount of reviews compared to other clubs open much longer..even if good, its probably a fake review.
7. If the CLUB has recently made changes or an announcement which is then followed by a flurry of negative reviews, its probably a fake review.
While there are several other ways to spot fake reviews, its really always best to visit and judge for yourself.
Vallejo has many collectives and dispensaries. From the opulent to the very small. Some you can medicate in, some you cant. Prices vary but everyone has flower and concentrates in just about every price range. Everyone has something slightly different to offer and offers it in different ways. We hope that those who hide behind computers and obsess on rumors and gossip, will find other objects to obsess on. Like the homeless or the fact America euthanizes 30,000 dogs a day and adopts one. Outside of that...many blessings to the weedmaps community..come in and see for yourself!
POT PINATA IS BACK FOR 4/20!

5.0
Overall Rating
5.0
Accessibility
5.0
Bud Quality
5.0
Atmosphere
5.0
Staff
5.0
Price

Comfortable and good meds

I have just relocated and have tried a few clubs and this is my favorite. Its a collective so things are a bit different with them. They help the community in many ways and offer a lot of benefits for members. Atmosphere is extremely important to me and they have a really good vibe

Official Dispensary Response

Thank you so much for your honest review. Please join us every Friday for free food! Sometimes Pizza sometimes Nachos sometimes BBQ...Hope to see you there! 101 North

4.0
Overall Rating
3.0
Bud Quality
4.0
Accessibility
3.0
Price
5.0
Staff
5.0
Atmosphere

Great chill spot!

I really what they are doing with this place as far as bringing the "community" together. It is a totally cool and welcoming environment. Each purchase you make gets you points towards cool schwag and first time patients get a really neat personal stash jar. There is also a chill pad in the back where you can socialize, smoke, watch movies, play games...Staff was pretty chill. The quality of the meds is nothing to complain about...but nothing to write home about either. A bit pricey when you are looking to buy an ounce, but give them some time. They will get better! Give them a try for sure! Especially if you don't have the luxury of smoking in your own home....this place is totally for you!

Official Dispensary Response

Dear Get,
Thank you so much for joining our collective! We are glad you enjoyed it! Please understand our belief that just because someone has less money they should NOT have to pay more for the same meds. So if we can give a cheaper ounce price, we give that same deal all the way down to the gram. So oz of our Ultimate Purple (18-20% THC), Dream Queen, Morning Blend and several others is only $140! We hope that clears up any confusion....Have a blessed weekend! 101 North

4.4
Overall Rating
5.0
Price
5.0
Accessibility
5.0
Staff
4.0
Atmosphere
3.0
Bud Quality

a little confused with Buy 1 get 1 Deals

3 peoplethought this review was helpful!

i normally love the deals they run but the other day i came in and i had wrote out my list after check weedmaps menu and they still say buy 1 get 1 free and each Shatter i ordered should have been Buy 1 Get 1 Free I got the 2Grams of GSC paid $15 for each gram got 2 grams Tko Blend paid $10 per gram and also blue dream and i just checked and they still say buy 1 get 1 free on the info wondering y i only walked out with the Grams of shatter i paid for????

Official Dispensary Response

Hi Ed!
Thank you for your question. The sale is a BOGO OR if you wish, 50% off. The Girl Scout Cookie Extract is $30 per gram normally, as you stated you received 2 grams for $15.00 each, that would be correct. You paid $30 for one gram and got one free. TKO and Blue Dream are normally $20 a gram, you received both for $20, correct? Please be sure to specify or choose 2 of the desired product if you wish to do BOGO otherwise the 50% discount is automatically applied. We apologize for the confusion and we will ask the bud educators to request clarification from the patients as to if they want the BOGO or 50% off. New concentrates this weekend! Larry OG shatter (pic on top) just hit the floor....BOGO OR 50% OFF* (please specify). Have a blessed evening!- 101 North

5.0
Overall Rating
5.0
Price
5.0
Staff
5.0
Accessibility
5.0
Bud Quality
5.0
Atmosphere

Wax galore!!!

I absolutely loved this place. The atmosphere is awesome along with the people. They offer a business center and have movie night with free popcorn. Can't beat that. I just hated how the wax came on what I think was parchment paper. wax is really sticky. Not a good idea. Probably very cost effective but hard to use the product so I won't be coming back unfortunately cause it's so close to my house. Maybe do some in paper for those who complained about it being in glass. For those people who did complain I would say they are at fault for trying to heat up those little small jars. Not smart.

5.0
Overall Rating
5.0
Staff
5.0
Price
5.0
Atmosphere
5.0
Bud Quality
5.0
Accessibility

A Great Day!

The $10 gram special was might nice to benefit from during a recent visit. Allowed me to secure several strains that were high quality. Service by staff was pleasant as always. Appreciated the experience once again!

Official Dispensary Response

Hello Fang!
As always, thank you for your review! We know your a fan of concentrates, please check out our new shatter menu this weekend and new plants starting Feb 1. Oh and dont forget the Super Bowl....Free Nachos!